FINN.no har Norges beste omdømme
Tirsdag 31. mai offentliggjorde Apeland resultatene fra årets omdømmeanalyse RepTrak Norge 2016. For andre året på rad ble FINN.no kåret til det selskapet nordmenn mener har best omdømme.
RepTrak Norge er en årlig omdømmemåling som gjennomføres av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Omdømmescoren regnes ut fra fire spørsmål om tillit, beundring, respekt og god følelse.
Til topps med 85,3 av 100 poeng
Finn.no fikk en samlet score på 85,3 av 100 poeng, og gikk dermed til topps i årets omdømmekåring foran Hurtigruten og Toyota. Omdømmet til Norges 50 mest synlige bedrifter har blitt målt i løpet av årets første tre måneder, med totalt 13 420 vurderinger.
- Det som gjør denne prisen så gjev, er at den sier noe om hva folk tenker om hele FINN. Vi har bestandig jobbet målrettet med å bygge tillit og med å lage produkter og tjenester som folk synes er nyttige og vil bruke. Vi har det gøy på jobb og får lov til å jobbe med innovasjon. Det synes på utsiden, sier organisasjons- og kommunikasjonsdirektøren i FINN, Kristin Sætevik.
FINN har Norges mest fornøyde kunder
Tirsdag 3. mai offentliggjorde Handelshøyskolen BI resultatene fra Norsk Kundebarometer 2016. I den anledning mottok Finn.no Kundetilfredshetprisen 2016.
Norsk Kundebarometer er et årlig forskningsprosjekt som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. Dette er en måling av kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
Til topps med 84,8 av 100 poeng
Finn.no fikk en samlet score på 84,8 av 100 poeng, og mottok Kundetilfredshetprisen foran Flytoget og Gudbrandsdal Energi. Det er over 9000 forbrukere som har blitt intervjuet om hvor fornøyde de er med virksomheter de er kunder hos.
- Det er brukerne og kundene våre vi brenner for, og det er krav om forbedringer fra brukere, kunder og ansatte som driver oss fremover. Kundene kommer ikke til å la oss hvile på noen form for laurbær. Vi må derfor fortsette å lytte, skaffe innsikt, høste erfaring og drive utviklingen av FINN videre, sier administrerende direktør i FINN, Sondre Gravir.
Ingen overraskelse
I snitt bruker hver nordmann oss mer enn 24 timer i året. Og akkurat nå er det rundt 180 000 besøkende inne på sidene. Som landets største markedsplass, er også brukernes behov og opplevelse variert og individuell.
- At FINN.no vinner denne prisen er ingen overraskelse. FINN viser at det handler om å tenke på de som bruker produktene og tjenestene. FINN har skapt en unik posisjon som er svært vanskelig å kopiere. Når kundene er så fornøyde som de er på FINN har de heller ikke behov for å bruke andre løsninger, sier høyskolelektor og prosjektleder for Norsk Kundebarometer, Pål Rasmus Silseth.